2


2015

 

Galaxie informací

Knihovna 21. století nabízí zákazníkům i virtuální spojení

Časy, kdy knihovnám stačil prostě jen fakt, že existují, jsou v nenávratnu. V době internetu se jejich klienti stávají náročnějšími. Pokud se rozhodují, že knihovnu navštíví prvně, popřípadě se zajímají o akce, které se v ní konají, sedají k internetu. Očekávají, že zde snadno najdou veškeré informace.

A právě možnost, jak zviditelnit knihovnu a oslovit co nejvíce klientů nabízí společnost Bohemiasoft Dobrá agentura Google. "Naší náplní je zpracovávání profilů firem na vyhledávačích a mapách Google tak, aby byly lépe dohledatelné a potenciální zákazníci měli co nejvíce informací o dané společnosti. Neméně důležité je propojení s Google mapami a navigacemi," popisuje obchodní ředitel společnosti Bohemiasoft Jan Trojan.

S firemním profilem knihovny na Googlu uživateli internetu stačí zadat do vyhledávače název knihovny a získá kontakty, informace, fotografie interiéru i možnost 3D virtuální prohlídky. Bod na mapě mu přesně označí místo, kde se knihovna nachází. Dobrá agentura Google tak knihovnám vytvoří prostě vše, co dnešní moderní klient vyžaduje.

Google plus účet navíc není jen firemní zápis do vyhledávače, ale i komunikační prostředek pro jednotlivé knihovny. "Ty si mohou vytvořit okruhy lidí, kteří knihovnu sledují. Pak funguje okruh obdobně jako facebookový účet. Svým zákazníkům knihovny mohou rozesílat příspěvky, pozvánky a podobně. Je proto potřeba náš produkt vnímat nejen jako možnost virtuální prohlídky a nafocení v mapách s navigacemi, ale současně jako komunikační prostředek se čtenáři," vysvětluje Jan Trojan.

Dobrá agentura je schopná knihovnám zpracovat a naplnit profil titulní a profilovou fotografií, informacemi o knihovně, 2D fotografiemi a 3D virtuální prohlídkou. Velkou roli hrají příspěvky na profilu. "To je třetí služba pro zákazníka, kterou nově nabízíme. Postaráme se o správu profilu. Tedy dvakrát až šestkrát měsíčně zkontrolujeme Google plus profil knihovny. Zákazník nám pošle příspěvky, pozvánky a podobně, my je vložíme na profil a současně rozešleme lidem, kteří stránku sledují," říká Jan Trojan.

Na profilu nechybí možnost recenze, tedy v podstatě hodnocení knihovny. Čím více kladných referencí, tím lepší má zákazník hodnocení. "Knihovna díky účtu může předvést svému zřizovateli, kolik má fanoušků, kolik lidí si profil zobrazilo apod. Dostává tak do ruky jasný důkaz, že funguje správně," shrnuje Jan Trojan.

A příznivá je i cena Google plus účtu. Pohybuje se v řádech několika tisíců korun, podle členitosti prostor knihovny. Částka je jednorázová, stejně jako cena za prvotní naplnění profilu. Správa profilu se pak platí půlročně a vyjde na částku několika stovek korun.

První si profil nechala zpracovat knihovna v Děčíně. "Společnost Bohemiasoft nám vytvořila virtuální prohlídku a 2D fotografie, stejně jako profil. Také doplňování příspěvků jsme nechali na Dobré agentuře a se službou jsme opravdu spokojeni," říká ředitel děčínské knihovny Mgr. Ladislav Zoubek.

Pozadu nezůstala ani knihovna v Nymburku, městě spisovatele Bohumila Hrabala, nebo knihovna v Kraslicích. "Nadchl mě přístup fotografa, který přijel naší knihovnu nafotit a posléze i rychlost zpracování," říká ředitelka Městské knihovny v Kraslicích Ing. Jana Obstová.

V současné době, využilo služeb společnosti Bohemiasoft - Dobré agentury Google již několik knihoven v České republice. Mimo jiné i Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích, Knihovna Eduarda Petišky v Brandýse nad Labem nebo Parlamentní knihovna Poslanecké sněmovny České republiky a mnoho dalších.

Chcete se dozvědět víc? Kontaktujte obchodní zástupkyni Dobré agentury Lenku Trojanovou: telefon: 774 420 364, email: trojanova@firemnifoto.cz, www.firemnifoto.cz

Lenka Trojanová

RSS
      SKIP